maandag 30 december 2013

2013 in a Nutshell: Personal Review


2013 was one heck of a year... I am going to post two retrospective posts about 2013 because so much has happened in this year and a crochet review will just not cover what has been going on!
2013 was een heftig jaar... Ik schrijf twee terugblikkende posts over 2013 omdat er zo veel gebeurd is het afgelopen jaar en alleen een haakgerelateerde terugblik zou totaal de lading niet dekken!

JANUARY


Just before 2012 Christmas vacation we decided that if the fighting between Rover and our newcomer Mies would not diminish during that vacation she had to go back to the shelter.... Luckily both of our kitties decided to tolerate each other and now, a year later, they get along very well.
Net voor de kerstvakantie in 2012 was het zo ver gekomen tussen onze poezen dat we hadden besloten dat Mies terug zou gaan naar het asiel als het vechten niet minder zou worden in de kerstvakantie. Gelukkig besloten ze allebei dat ze elkaar toch wel konden tolereren, en nu, een jaar later, vinden ze elkaar best wel lief!


January was the month my dear grandmother passed away....
Januari was de maand waarin mijn oma overleed... 

January was also the month I totally collapsed. Mentally. I was physically completely drained of energy and the months before I decided to call it quits I was tired, depressed, short tempered and just completely not myself...
I had an immense lack of sleep due to Little Lady waking up 5-6 times a night during three months and had no energy at all... The combination of mom/work/household was just too much weight to bare.
Januari was ook de maand dat ik instortte. Mentaal. Ik had totaal geen energie meer en de maanden voordat ik dat aan mezelf toegaf was ik moe, depressief, lichtgeraakt en gewoon helemaal mijzelf niet meer.
Ik had ook chronisch slaapgebrek doordat onze dame 5-6 keer per nacht wakker werd gedurende drie maanden en was helemaal op. De combinatie van mama/werk/huishouden was me te veel.

 

And we had snow!!
En er was sneeuw!

FEBRUARY




  


In February I started to walk and carry my camera with me. I tried my best to clear my  mind during these walks.
In February begon ik met wandelen om mijn hoofd maar zo leef mogelijk te krijgen.

MARCH



APRIL 


 Spring arrived!
Het werd lente!

MAY


 
Finding old stuff on the Koninginnedagmarkt
Oude spulletjes vinden op Koninginnedag!

JUNE


 
Itsy bitsy spider made a lot of commotion over here :)
 Dit kleine spinnetje bracht veel commotie in de comments :)

JULY
 



Clear bright Summer skies... (and this made my head so much lighter, I started enjoying little things more and more)
Heldere zomerhemel... (en ook mijn hoofd werd lichter. Ik kon meer en meer genieten van de kleine dingen)

AUGUST
 
Friends <3
Vriendjes <3

SEPTEMBER
 
 
New glasses and I got a tiny nephew!
Nieuwe bril en een klein neefje!

OKTOBER

 
I enjoyed the chattering of sparrows during the early Thursday mornings at home
Ik genoot van het gekrakeel van de spreeuwtjes in de bomen op de donderdagochtend.

I lost a dear colleague, a fellow teacher, much much too soon....
Een collega van me overleed veel te vroeg...

NOVEMBER

 
The Winter Sun was starting to go lower and lower to the horizon.
De winterzon zakte steeds meer naar de horizon.
Our family lost a member again... This time Pepe, Big Man's grandfather, passed away..
Onze familie verloor helaas weer een dierbaar iemand. De opa van de Grote Vent, Pepe, verliet ons veel te snel...

DECEMBER
 
And then it was already December, the last month of my first full year of blogging. It was a very hectic, very turbulent and very life-lessons-learning year.
On one hand I want this year to be over, but I also have to say lots of good things have happened during this year, so I should be grateful. 
I want to thank you all, over here, on Facebook, on Pinterest, on Twitter and wherever you are keeping this little blog address, for this lovely lovely year. 
You are the best! Thank you so much for staying with me and visiting and reading my blog!!

En toen was het alweer December, de laatste maand van mijn eerste volledige jaar bloggen. Het was een hectisch, turbulent en levenslessenlerend jaar.
Aan de ene kant wil ik eigenlijk dat het jaar voorbij is, maar aan de andere kant zijn er ook een hoop goede dingen gebeurd in dit jaar, dus ik moet niet zeuren :)

Ik wil jullie allemaal enorm bedanken, hier, op Facebook, op Pinterest, op Twitter en waar je ook  maar vandaan komt als je klikt op het adresje van dit blogje op het wereldwijde web, voor dit mooie jaar.
Jullie zijn awesome! Dank jullie wel voor het buurten en het lezen van mijn blog!

xXx Barbara

P.S. Tomorrow I will post the 2013 Crochet Review!
P.S. Morgen komt er een 2013 Haak Terugblik! 









 

7 opmerkingen:

  1. Inderdaad een heftig jaar, gelukkig gaat het een stuk beter met je!
    En ehm, augustus had nog meer leuks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I hope you find peace and happiness in 2014. Wish you a happy new year!!:) Thanks to you for being with us despite your tiring days!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk er al naar uit....die haak terugblik. Gelukkig nieuwjaar! En weet achter de wolken schijnt altijd de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk er al naar uit....die haak terugblik. Gelukkig nieuwjaar! En weet achter de wolken schijnt altijd de zon.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx