zondag 7 september 2014

Getting back into the Groove








`In all chaos there is a cosmos, in all disorder there is a secret order´ ~ Carl Jung

After the whirlwind of the first week back at school I am putting all my thoughts and energy into the upcoming week(s). Boy, it has been a weird week with energy highs and energy lows, and I really need to get back into the groove of schoolruns-work-blogging-household-quality time. This past few days were like juggling but hey, whatever gets done, is done. If not done, then it is okay.
We are slowly progressing towards the end of our home renovation and this weekend was finally the moment I could start unpacking a few boxes! Our new office space is now almost in tiptop shape.
The weather has been very nice during the weekend and I have made several rounds through our end of summer garden (with pumpkin in the tree!) and shake my head at the massive green explosion that has happened during our vacation. I haven't done anything like weeding for the past few weeks and there is green everywhere. I quite like it actually!
My goal for now is getting everything back in order in our home, getting on top op preparing my lessons and sorting out my crochet goals. I have a few almost-ready-WIPS and I need to kick my butt into writing out the patterns. I also have several pictures waiting to be transformed into tutorials.
I hope you like to come here and read about all of the aspects of my life, all the different things I do, because I think that is what drives this blog. This is what I am!
I am buzzing with ideas at the moment and I am trying my hardest to get things organized. I am very positive that in the upcoming weeks my jotting down ideas and making lists will come in handy!

But first: finish those WIPs!

Na de wervelstorm van de eerste week weer terug aan het werk op school stop ik mijn gedachten en energie nu vooral even in de komende weken. Even alles organiseren. Het was een rare week, met hyperactieve momenten en compleet uitgeputte momenten, en dan blijkt maar weer dat ik even moet wennen aan het ritme van schoolgaande kids-werk-bloggen-huishouden-tijd voor mezelf. De laatste paar dagen voelden aan als jongleren, maar goed, wat gedaan is gedaan en de rest komt wel weer.
We komen eindelijk richting het einde van onze huiselijke verbouwing en dit weekend was eindelijk het moment daar dat ik wat dozen mocht uitpakken om onze nieuwe boekenkast te vullen. De werkkamer is nu bijna helemaal klaar.
Het afgelopen weekend was genieten met het weer en heb ik flink wat tijd in de tuin doorgebracht. Niet met wieden, maar vooral me verbazen over de groene explosie die is gebeurd tijdens onze vakantie. Ik laat het lekker staan, ik vind het wel gezellig. Het is veel, maar het zorgt ook voor leven.
Mijn doel voor nu is vooral om alles in het huis even tot rust te brengen (als in opruimen), weer in het ritme van lessen voorbereiden komen en om mijn haakprojecten te rangschikken naar wat ik af moet maken en waar ik aan wil beginnen. Ik bruis van ideeen maar ik moet mezelf tegenhouden want ik heb maar liefst vijf bijna-af-WIPs op dit moment. Ik moet echt een schop onder mijn kont geven om patronen uit te gaan schrijven want anders schuif ik het maar door! Daarnaast staan er ook al foto's klaar om te worden omgevormd in tutorials!
Ik hoop dat je hier op dit stekje komt om alle aspecten van mijn leven te lezen, want tsja, 1 ding doen kan ik echt niet. Ik ben zoveel meer dan haken!
Ik bruis echt van de ideeen en kan niet wachten om alles te doen wat ik wil doen, maar eerst:
WIPs afmaken!

5 opmerkingen:

  1. Hi Please can you tell me what the plants are in pictures 4 and 5 as I've never seem them as I live in Australia and it's great to see what other countries have.
    Thanks
    Thelma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Thelma! The bulb thing is a growing pumpkin that has climbed into a tree and the 5th picture is a physalis or Chinese lantarn. Here you can read all about the latter: http://en.wikipedia.org/wiki/Physalis_alkekengi
      Thanks for visiting!

      Verwijderen
  2. Juist een kijkje in het leven van een medehaakliefhebster maakt een blog interessant!
    Dus vooral doorgaan wat mij betreft ;)
    Ik lees je blog altijd graag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaw dank je wel! Ik was een beetje aan het twijfelen, onwijs bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  3. Ben benieuwd naar je nieuwe projecten!! En ook ik upload niet alleen maar mijn projecten bij de linkparty, maar ik lees ook altijd even terug wat je allemaal beleefd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx