dinsdag 9 september 2014

Cradling new Life







My garden is cradling new life!

One afternoon I was amazed as a small cabbage white sitting still caught my eye on one of my nastartiums and what amazed me even more was that she was laying eggs!
She sat so very still and you could see all the eggs coming out of her and how she was laying them very close to eachother, almost hugging their brothers and sisters. I have never ever seen this happening. I was truly amazed.
I watched the eggs every day and one day they were gone but there were huge holes in the leave where they were the day before. They hatched and they were o so tiny and hiding underneath their birthplace.
This was a week ago and they are growing like weed! They already moved their home to a new leaf. I will keep an eye on them and I am very curious if they are going to pupa and morph into a butterfly this Autumn or if they are going to find shelter and dorm during the winter....

I hope to have news about the caterpillars (probably huge and fat) next week again!

Er ontspringt nieuw leven in de tuin!

Een middag, vlak na de vakantie, was ik verbaasd toen ik een klein koolwitje heel stil zag (en bleef) zitten op een blad van mijn Oostindische kers. Wat me nog meer verbaasde was dat ik zag dat ze eitjes aan het leggen was!
Ze zat zo enorm stil en je zag gewoon dat de eitjes uit haar lichaam kwamen. Heel dicht naast elkaar legde ze ze, bijna helemaal tegen de andere broertjes en zusjes. Ik had dit echt nog nooit gezien. Zo mooi.
Ik heb de eitjes iedere dag even bekeken en opeens waren ze weg. Het grote gat op de plek waar de eitjes lagen verraade het al: ze waren uitgekomen en onder het blad waren een paar ienimini rupsjes aan het hangen.
Dit was een week geleden en ze groeien enorm hard! Ik was ze vandaag kwijt maar wat bleek, ze waren naar een ander blad verhuisd. Ik ga ze in de gaten houden en ben benieuwd of we nu nog vlinders krijgen of dat ze in een cocon gaan en dan overwinteren....

Ik hoop volgende week enorm vette rupsen te kunnen laten zien!

1 opmerking:

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx