woensdag 17 september 2014

Make your own Diary!





After years of finding the perfect solution for keeping track of my teaching/private life onto paper I almost gave in to the idea that there was no perfect solution. No perfect diary to have enough writing space the homework of my students, no nifty  and easy to find pages for to-do lists, and have a whole week on two pages.

After finding a pin on Pinterest about Teacher Books I let myself suck into the huge amount of information of building your Own Personal Teacher Book. I had never ever heard of it! And since I wanted to get organized this year......

Most of the formats I found were in a different layout than I use in my school. The main difference between High School in the US and the Netherlands is that I teach my classes for 50 minutes divided over 1 to 3 times a week. In the US it's more divided into mornings and afternoons. Another difference I found was that keeping track of grades was different. We do not have semesters or quarter years! But I managed to alter quite a bit of things to my own taste!

This is what I did during two days of browsing for ideas & trying things out in Word:
I made a week schedule which has big text boxes for working days, small ones for my days off and lots of space to jot down to-do lists and notes. In the header I kept month and week blanc. Then I added pages downloaded from different blogs and websites such as a calendar and colourful note pages.
I printed most of it at work, got all of my lists with my new classes on the first day, got on the bike with Kathelijne on my first day off and and got it binded at a copy shop with a metal ring binder. Done.

I love it!!!! I can write down anything I want and I open it up during class and have a complete week in a glance plus everything I need to do besides teaching! It is completely custom and I can test what I like and alter it myself. And I can doodle and colour away :) Absolute love!

Al jaren ben ik op zoek naar de perfecte agenda. Een agenda waarin ik makkelijk alles voor school en prive kan bijhouden. De ene agenda was weer perfect om al het huiswerk op te schrijven, de ander weer perfect voor het overzicht etc etc. Ik miste een hoop dingen zoals cijferlijsten, ruimte, ruimte in de week zelf voor notities en ik heb er zo veel uitgeprobeerd! Mijn favoriet was wel de Moleskin maar ook deze was niet perfect....

Op Pinterest vond ik in de laatste week van de vakantie opeens een pin over Teacher Books. In Amerika is het dus best wel hip om een eigen samengestelde Teacher Book te hebben. Een hoop kleurrijke bladen en formats kwamen voorbij en ik was enthousiast! Mijn eigen agenda zelf gemaakt? Klinkt als "doen"!

Een hoop was op het Amerikaanse systeem gericht maar na wat gepuzzel in Word en een hoop geGoogle vond ik de juiste dingen om een agenda te maken die echt de Nederlandse lesuren weergeeft en ook het juiste systeem voor cijfers.
Ik maakte met tekstvakken een weekoverzicht waarin ik de maand en week leegliet (om zelf dus in te vullen) en zorgde dat mijn werkdagen groot genoeg waren en mijn vrije dagen klein. En nog wat vakken voor to-do lijstjes en notities! Ik gebruikte wat leuke fonts en leukte ook de tekstvakken op. Klaar!

Op school draaide ik de formulieren voor vergaderingen, cijfers en kalenders uit, maakte de agenda (dubbelzijdig 80 grams papier) plus mijn klassenlijsten en fietste op mijn eerste vrije dag met Kathelijne naar een copyshop om hem in te laten binden. Klaar!

Ik vind hem echt he-le-maal geweldig. De agenda is hoe ik ben. Ik kan overal schrijven, ik heb het overzicht als ik hem opensla en zowel werk als prive staat er in. Ik kan doodelen en kleuren als ik dat wil tijdens vergaderingen ofzo. Heer-lijk! Dit jaar neem ik om hem te testen. Volgend jaar kan ik dan een aanpassing maken. Ik ben verliefd!
Hieronder de links voor losse pagina's die ik gebruikt heb en de zelfgemaakte weekindeling!


I used the following links:

Colourful chevron front page
Personal information sheet (this was actually a school newsletter format)
Grades (can't seem to find it anymore here's an alternative)
Calendar (academic and year)
Meeting notes
Notes

And here is my Week format  if you would like to use it!

xx
Barbara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx