woensdag 3 september 2014

First Day


Well, day one of teaching is over! Finished!
I spent my day on an adrenaline high, jumping and being hyperactive. My students must think I am a little bit odd haha. I got to know them for a bit and introduced them to me, the books, the classrooms and my rules. It is always a bit exciting to look at those new and old faces and have a quick glance at the interaction between them in a new year and a new setting. But! I can only say I am pleased at what I saw yesterday, they are superb. Lots of familiar faces, lots of new faces. It always feels like a privilege to be a part of a kids' life for several years in a row, and there are a few who are in my class for the third year in a row. It feels so very special.

I am so happy to be back to school!

Dag 1 is alweer voorbij. We zijn weer terug op school!
Ik heb gisteren al stuiterend, vol met adrenaline, en aan het einde compleet melig, kennisgemaakt met mijn nieuwe leerlingen. Ze zullen wel gedacht hebbeb: "Die is niet wijs!" Alle namen en gezichten probeer ik te onthouden, en ik heb hen kennis laten maken met mijzelf, mijn regels, de boeken en de lokalen. Heerlijkheid. Het is altijd spannend om die eerste uren die nieuwe en bekende gezichten te zien en om alvast goed te kijken wat er voor interactie is tussen de leerlingen (die natuurlijk ook vaak in een nieuwe groep geplaatst zijn). Maar ik ben tot nu toe heel erg blij met de groepen die ik heb gekregen! Zo gezellig. Heel veel oude bekenden, heel veel nieuwe gezichten. Het voelt ieder jaar weer als een privilege dat je bij sommigen een aantal jaren achter elkaar een plekje mag hebben in het leven van een leerling. Zo'n speciaal gevoel, echt fijn.

Ik ben superblij om weer lekker voor de klas te staan!

2 opmerkingen:

  1. I know what you are feeling and what you are talking about. I wish you a happy new schollar year.
    Hubs, Nina.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx