maandag 4 november 2013

Weekend Pictures and Personal Stories

 First of all I really want to thank you for all the uplifting words you posted on my last blog entry. Thank you!
Allereerst wilde ik jullie enorm bedanken voor de woorden van steun bij mijn laatste post. Dank jullie wel!

What can you say? It was a bit of a normal weekend for the four of us. On Saturday I went along to Little Man's swimming lessons (and got terribly lost with the car! It really shows I normally bike through the city) and did the grocery shopping while Big Man got some quality time with Little Lady. And because we all got up really early on Saturday we had a long day ahead with lots of play and relaxation time.
Wat kan ik zeggen over afgelopen weekend? Het was eigenlijk een soort van normaal weekend. Op zaterdag ben ik voor het eerst meegegaan naar de zwemles van de Kleine Man (en ben enorm de weg kwijtgeraakt met de auto. Dat laat maar weer eens zien dat ik me altijd op de fiets vervoer!) en heb ik eens de wekelijkse boodschappen gedaan terwijl Grote Man en Kleine Dame gezellig thuisbleven.
En omdat we allemaal zo enorm vroeg op waren met zijn allen konden we de hele dag prutten.

 

I finished Little Ladies skirt! I wanted to crochet a skirt very very badly and saw some floating around on the internet but I could not find a pattern! So here's what I did: I made a chain that fitted around Little Ladies hips (not too tight) and made 5 rounds of single crochet for the waist (I made chain with a multiple of 3 stitches, then chained 1 and single crocheted in all stitches) . Then I followed Alessandra's tutorial on the block stitch for the skirt itself. And I finished it off with two rounds of single crochet. Added a chain as a belt. Et voila!
Ik kon het rokje afmaken van de Kleine Dame! Ik had al een aantal gehaakte rokjes voorbij zien komen en tsja, ik wilde ook! Ik kon zo gauw geen patroon naar mijn smaak vinden (was ook wel moeilijk om uberhaupt iets te vinden!) dus dit is wat ik gedaan heb: ik maakte een ketting die paste om haar heupen in een veelvoud van drie, maakte 1 losse en haakte alleen maar vasten in alle lossen. Ik maakte 5 rondes voor de tailleband. Daarna volgde ik het tutorial van Alessandra voor de baksteen steek (? heet ie zo?) tot hij lang genoeg was. Ik eindigde met twee rondes vasten. En maakte een touwtje van een ketting van lossen.
Klaar!

 

I played around with my camera. Mies was a very easy going subject to try to get some "bokeh" (blurred background).
Ik speelde weer met de camera en probeerde wat te experimenteren met Mies als gewillig fotomodel.

 

Little Man puzzled quite a bit.
De Kleine Man puzzelde lekker die middag.

 

I got the urge to bake. Badly. And I made this vegan brownie recipe.
Mijn handen jeukte om te bakken. Al een tijdje wilde ik lactosevrije brownies maken. Met Oreos (aangezien ik pindakaas-brownie-Oreo cakejes had gezien). Hier is het recept dat ik volgde.

 

And added a little extra: in between the brownie mix I added a layer of Oreo cookies. It is not completely vegan/lactosefree as Oreo cookies contain "traces of milk products" but that is a risk I was very willing to take (the brownies are delicious, I heartily recommend this recipe!).
Dus als extraatje verstopte ik in het midden van de brownie taart een laagje Oreos met daarover heen de rest van de brownie mix. Het is niet helemaal 100% lactosevrij aangezien de Oreos "sporen kunnen bevatten van melkprodcuten", maar dat is een risico wat ik altijd wel durf te nemen. Het is echt een heerlijk recept!

 

I tried to get an egg "naked". This is actually an osmosis experiment, and today (Monday) my egg shell is gone and I will try to test some things with it. I will keep you posted about this extremely interesting experiment. It makes my biology-teaching-heart flutter!
Ik probeerde een "naakt" ei te fabriceren. Dit is eigenlijk een experiment om osmose te demonstreren en vandaag (maandag) is mijn eierschaal helemaal verdwenen. Het is nu dus tijd om iets met het ei te gaan doen. Hier word ik zo blij van als ik lekker kan prutten met iets "biologisch"!

  

Even Little Lady got a bit too relaxed and took a nap on Saturday.
Iedereen was zo relaxed dat zelfs de Kleine Dame omviel op de bank.

 

And Rover decided to join her. Sweet old kitty.
En Rover vond het een goed idee van haar. Lieve oude kater.

 

 Yesterday we visitid Big Man's grandfather who is currently lying in a hospice. It was the first time I saw him after his stroke. I cannot and will not describe how he looked and how I felt.
Let's just say it was very hard and raised lots of questions/answers. He is in our hearts all the time.
Gisteren hebben we met zijn allen de opa van Grote Man bezocht in het hospice. Het was de eerste keer dat ik hem zag na zijn herseninfarct. Ik kan niet en wil niet beschrijven hoe hij er uit zag en hoe ik me voelde. Laten we zeggen dat het heel moeilijk was/is en dat het vragen opriep, maar ook een gevoel van afscheid. Hij is continu in onze gedachten.

I hope you all had a very warm and lovely weekend.
Take care.
Ik hoop dat jullie allemaal een warm en plezierig weekend hebben gehad.
Zorg goed voor jezelf. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx