woensdag 29 juli 2015

Inspirational Wednesday: Fabric



Ik doe het niet vaak, maar soms kijk ik in  modebladen om inspiratie op te doen. Een van de ontwerpers die ik echt prachtige kledingstukken vind maken is Elie Saab.

Heerlijk dromerig, mooie stoffen, elegante vormen, zo mooi!!!!


~~~~

I don't do it often, but sometimes I browse through fashion magazines for inspiration. One of the designers I admire the most is Elie Saab.

Such exquisite designs, it breathes elegance and sophistication!

maandag 27 juli 2015

~ Monday Music ~

Beautiful song...


zaterdag 25 juli 2015

Summer Inspiration Link Party part 1

 
 
 
Ach ja, even niet meer leven met de bel!
 
Genieten van de zomer dat doen we nu allemaal (hopelijk).
 
 
Wat is je favoriete zomer crea bea uitspatting?
 
Heb je een leuke link?
 
Deel hem alsjeblieft!
 
* Tot volgende week! *
 
 
~~~~~~~
 
Ah yes, no bell to live by!
 
I wish you all a splendid summer!
 
 
What is your favorite summer creative project?
 
Do you have a link to your favorite?
 
Please share!
 
 
 * See you next week *

vrijdag 24 juli 2015

Summer Inspiration & Time Off


Goedemorgen!!
 
Tsja hoe gaat het hier? Rustig aan en kalm een beetje is een goede manier om te omschrijven wat er achter de blog gebeurt. Ik doe boodschapjes, breng het huis aan kant, haak wat, droom wat en werk alvast vooruit voor volgend schooljaar.
 
Week twee van de zomervakantie is begonnen en ik moet zeggen dat het wel even wennen is! Ik neem het er maar van, zoveel rust. Het hoofd moet nog even stil worden.
 
Ik neem ook een kleine vakantie van de blog, zoals voorgaande jaren. Ik merk dat ik even wat tijd moet nemen om weer nieuwe ideeën te krijgen en wat te prutselen aan nieuwe projectjes. Even een hoop inspiratie vergaren zodat ik er over een paar weken weer volop tegenaan kan en jullie vanalles kan geven!
 
Vanaf 24 juli gaat de blog even op "stil". Tot 22 augustus.
 
Niet helemaal stil hoor! Ik zal er voor zorgen dat er iedere maandag een muziekje is voor degenen die werken, iedere woensdag een Inspiratie post en op de zaterdagen een doorlopende zomer link party.
 
Degenen die mij kennen weten dat ik niet helemaal weg ben :) Ik zal nog wel commentaar geven, maar geen tutorials/patronen/persoonlijke blogposts. Daar ga ik nu weer energie voor opsparen!
 
Ik wens iedereen een superzomer, en hopelijk gaat het weer nog een beetje meezitten!
 
Ik ben nog wel te vinden op Facebook en Instagram :) Natuurlijk lees ik jullie berichtjes, maar terugreageren doe ik na de pauze!
 
xxx
Barbara


~~~~~

Howdy!

I do have to say it feels kinda weird to slow down these first weeks of summer vacation. Not a lot happens on day all of a sudden! I did try to do stuff such as cleaning and decluttering, but I am really slowing down at the moment. One day at a time and I really needed this.

I hope you are enjoying your summer!

I am writing this post mostly to say I am taking a little Summer Break, just as the last few years. I need to power up the inspirational battery and develop a few new ideas and getting the buzz again.

From July 24th the blog will become a little bit silent. Until August 22nd.

But I will not leave you alone completely.

I tend to read blogs more in summer and as a solution I have created a few inspirational posts for you, my dear readers to read during the break.

Every Monday there will be music for those who have to work, every Wednesday something inspirational and every Saturday there will be an ongoing Link Party.

I will be posting now and then on Facebook and Instagram during my break and when I am back I will go on normal routine and reply to your messages.

Have a great summer peeps!

xx
Barbara

woensdag 22 juli 2015

My Garden in July











Er gebeurt van alles in de tuin! Wat een heerlijkheid. Niet alles werkt merk ik al, maar wat er nu staat dat groeit als een speer. De bijtjes zoemen af en aan, de eerste boontjes hebben we al gegeten en het wachten is nu op de eerste courgette...... Hopelijk worden de komende bloemen eindelijk bevrucht! Mini pepertjes heb ik ook al ontdekt. Het gaat al beter in vergelijking met vorig jaar en echt, het is een leerproces al die groenten. Maar o zo leuk :)
 
xx
Barbara
 
~~~~~~~
 
It is busy in the garden! Lots of rain meant lots of growth. The first beans were eaten last week and the next batch is almost ready to harvest. Bees are buzzing everywhere and luckily there are flowers in abundance. The waiting for the first peppers to form has ended (four in the making!) but there are no zucchini's yet.... I hope they will start to grow once the flowers are pollinated....
Having vegetables and taking care of them, and learning what goes well in the garden has been a huge learning process for me. And I have to admit: it is fun! :)
 
xx
Barbara

maandag 20 juli 2015

zaterdag 18 juli 2015

No-Dairy Week Day 4/5: Pasta Again!


En nog een keer pasta! De eerste keer woensdag was eigenlijk niet de bedoeling, want we zouden Kofta eten maar de mix was echt overal uitverkocht. Zo gek!
Deze keer maakte ik een witte saus met Alpro soja cuisine. Lekker gekruid met eigen kruiden en knoflook. Als vulling koos ik voor zalmsnippers (we willen namelijk vaker vis eten), mais uit blik, wat champignons en bosuitjes!

De man en kinders kregen er ook geraspte kaas over. Yum!

Vandaag gaan we BBQen bij vrienden dus ik denk dat ik melkvrij verder moet loslaten voor vanavond. Gelukkig heb ik speciale lactase pilletjes in huis en ga ik morgen weer verder met melkvrij eten.

xx
Barbara



~~~~~

Another pasta option! This time I made a white sauce with Alpro Soja Cuisine. This is a plant based cooking cream and I really like to use this as a base for any creamy sauce.
I spiced it up with dried herbs and garlic and added shredded salmon, corn, mushrooms and some onion.

The husband and kids got to add some shredded cheese. Yum!

I don't think I will get a dairy/lactose free dinner tonight as we are going to a BBQ with friends so I am putting in lactase enzyme pills in my purse. Just in case. And tomorrow I will go diary free again!

xx
Barbara