vrijdag 25 maart 2016

Yearning for Spring






Gisteren was ik de fietsen naar buiten aan het tillen uit de schuur en zat er een vogeltje zo enorm veel herre te maken in onze appelboom dat ik even ging spieken wat voor vogeltje het was. Het was een winterkoninkje! Man wat komt er een hoop schel muzikaal lawaai uit zo'n petieterig vogeltje. Ik wist wel dat er eentje in de buurt zat maar ik had nog niet eerder dat fluitje aan hem (of haar) gekoppeld dus nu heb ik weer een koppeltje zangriedel-vogel geleerd. Zo leuk vind ik dat.

De dagen worden merkbaar langer, en ik vind dit zo'n mooie tijd qua licht. Het is helder maar toch ook zacht. Het ochtendgloren is zachtroze en zal naar de zomer toe steeds donkerder worden. En het ochtendlicht piept door de gordijnen. Het gaat langzaamaan lente worden!

Mijn motto is voor deze week "rustig en kalm aan een beetje"... Ik kreeg een beetje op mijn kop van De Man dat ik eigenlijk wel heel veel doe. Ik weet het! Maar als ik mijn energie wil verdelen moet ik de leuke dingen schrappen en daar heb ik geen zin in.... Dus vandaag en morgen lekker met (letterlijk) aardse dingen bezig zijn en er voor zorgen dat ik aankomende week mijn lessen automatisch kan afdraaien (ongeveer).

Ik wens iedereen een hele fijne week en een paasweekend. Ennnnnn gister postte ik een review en liet ik doorschemeren dat er iets af was. Als ik zeg dat ik een heel project heb gedaan betekent dat dat er binnenkort een nieuw patroon komt. Spannend!

~~~~~~

When I was putting the bikes outside I heard a tiny bird singing his/her lungs out, boy was he singing loud! I had a peek to see if I could recognize it and there is was: a little wren in our apple tree. Such a tiny bird with such a volume in its throat! Now I know it's song, I love those kind of lessons.

The days are getting longer, I am no longer coming home or going away to work in the dark anymore. When I am off running in the early morning (around 7) I noticed the sunrise getting more dark pinkish instead of pastel pink. Spring is here...

With the long easter break right now I am trying to slow down. My back was hurting again and my hubby reprimanded me and made a list of all the things I am doing right now in my life. I need to take it easy he thinks. And I do. My feet are up today. Tomorrow I will do earthy/gardening things and prepare my lessons for the upcoming week so that I do not have much preparation left.

I wish you all a lovely week and a nice Easter weekend. And (I think you will know me by now) I have completed a project with my reviewed Furls hook (see yesterdays post) so it will be published soon!



xxxx
Barbara



1 opmerking:

  1. Zalig dat lentegevoel!! Benieuwd naar jouw project en patroon!
    Fijn Paasweekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx