woensdag 9 maart 2016

Steps Forward



 




 






 

"Gefeliciteerd met internationale vrouwendag mevrouw!"

Ik keek op naar de leerlinge die dit door de klas riep en was verward. Het had ergens wel geregistreerd dat het die dag was, maar dat ik een felicitatie van een leerling zou krijgen, ik stond even met mijn oren te wapperen! Dat had ik nog nooit gehoord. Wel heel schattig.

Op school hebben we er  niks aan gedaan maar ik hoorde van de Grote Man dat er op zijn werk was gevraagd aan de dames om in roze kleren te komen en er werden cupcakes uitgedeeld. Ik krabte wel achter mijn horen bij die opmerkingen want is dat niet hartstikke stereotiep? Ik zie mezelf niet als carrierevrouw (wat de maatschappij wel van mijn zou willen als hoogopgeleide-vrouw-met-dure-studie-achter-de-rug), maar zie mezelf wel als onafhankelijk en groeiend in mijn baan. Dat is toch ook belangrijk toch? Ik snap dat gebazel niet zo over percentage targets bij bedrijven en de universteit want o o o wat zijn er toch weinig vrouwelijke hoogleraren.

Laten we gewoon doen waar we goed in zijn; haken! :)

Alle gekheid op een stokje hoor. Het is National Crochet Month in Amerika dus ik vind wel dat we daar lekker stil bij moeten staan. Heb jij een doel met betrekking tot haken deze maand? Ik moet er nog even nadenken.

De afgelopen dagen waren vooral superdruk (veeeeeeeeeeeeeel klusjes) en vorige week woensdag was een hele belangrijke dag. Na de afgelopen vakantie (ik heb daar wel eens over gepraat hier) waren de Grote Man en ik het eens dat het tussen ons en Geert niet goed liep. We konden niet meer op een positieve manier met zijn gedrag omgaan. Afgelopen november nam ik de stap om ons op te geven bij de Opvoedpoli (een laagdrempelige club van orthopedagogen) en vorige week was de echte echte start van het proces na alle intakes en observaties. Ik ben zo benieuwd. Ik zal er hier en daar wel over vertellen want als ik iets wel geleerd heb is dat opvoeden echt niet makkelijk is. Hoe ouder ze worden hoe anders je handvatten telkens moeten worden om ze te begeleiden naar volwassenheid. En de handvatten die ik voor de klas heb geleerd waren op een gegeven moment op. En natuurlijk is het ook heel anders met je eigen kind, want dat is persoonlijk! Ik ben benieuwd.

Van haken kwam wel wat, maar niet veel. Zo onderhand heb je wel gemerkt dat ik heel enthousiast kan beloven dat ik een patroon in delen post, maar echt, het is verbazingwekkend hoe weinig tijd je hebt om dat goed van de grond te krijgen. Het komt er dat wel, maar nu even niet helaas.

Ik haak wel door hoor! Veels te leuk. Gisteren ben ik een nieuw projectje gestart. Ik houd het nog eventjes geheim :)
Ik kreeg ook van de man voor mijn verjaardag twee prachtige kleurboeken die echt uitdagend zijn. Heerlijk.

De tuin is ook rustig aan op orde, en dan gaan we echt naar buiten met de plantjes!


Fijne woensdag!

p.s. Ik ga naar de haak- en breidagen op 23 april in Rijswijk. Wie van jullie heeft er ook plannen om daar heen te gaan? Misschien zie ik je daar!

~~~~~~

~
"Happy international womensday miss!" 
I don't know about you, but IWD went by me always, but this was the first time a student started about it and congratulated me. I was baffled. This never happened before.  It was cute though.

We didn't do anything with IWD at school, but later that evening the Big Man told me that the women at his company were asked to wear pink to work and cupcakes were served. Really. Isn't that gender stereotyping? I do not understand the fuss. I know big corporates have quota to meet with hiring women in high positions, but really does it need to be like this?  Let women decide for themselves!

I let the whole thing happen (I am not a career driven woman) and I just concentrate what I can do: Crochet! :)

No pun intended but it's National Crochet Month in the US. Hurray! What are you making this month? Do you have a goal to learn something new this month?

So what happened the last few days? I had lots of errands and had lots of appointments. I went to my physical therapist for my back (it still hurts) and had my first "real" appointment with an orthopedagogue. We are struggling with the behaviour of Geert since the last summer vacation so they are going to observe him and hopefully they can give us some advice how we can deal with this behaviour (I will talk about it more maybe next week) and how we can adjust ourselves to the kids.

I did crochet, but not much. I am progressing with my crochet vest and I started a new project! It will be a secret for now, but soon it will be revealed :)

And I got two amazingly intrigueing colouring books from the Big Man for my birthday. I really like them. They are a challenge!

I worked in the garden as well during the weekend and I think my first plants are ready to go in their growing beds.... Spring is coming!

Happy Wednesday!

xx

Barbara



1 opmerking:

  1. What would you suggest other than an IWD? Men and women are not equal although we Europeans, and even the Swiss, complain on a high level). Anyway, my husband sent me a video of a German musician with a song about my name. It's a first!

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx