woensdag 16 september 2015

Ola! Que Tal?




En dat zijn 3 van de bijna 10 woorden Spaans die ik ken nog van mijn lessen op de middelbare school (ik kan nog wel dankjewel, goedemorgen en een biertje bestellen).

Over vijf dagen zit ik in het vliegtuig samen met 92 leerlingen, 5 mentoren (waaronder mijzelf), een decaan en een coordinator op weg naar Barcelona voor de 5VWO studiereis.

Zo spannend!

En zo gaandeweg daarnaar toe blijkt dat je eigenlijk meer bezig bent met alles voor je leerlingen te regelen dan voor jezelf. Dat kan niet he, de juf moet ook dingen meenemen en vanalles regelen!

De man heeft de eerbare taak om voor de kids te zorgen, zolang ik maar alles meeneem wat moet aan kleding en voor zoveel mogelijk oplossingen-voor-puberproblemen heb gezorgd is er niks aan de hand denk ik zo.

Dus gisteren heb ik heel snel nog zeepjes bij de Lush gescoord om maar te voorkomen dat ik problemen met vloeistoffen zou krijgen. Je moet weten, het is maar liefst 9 jaar geleden dat ik voor het laatst gevlogen heb, dus het duizelt me een klein beetje van de nieuwe regels.

Ik koos een shampoobar die ik zowel voor mijn haar als lichaam kan gebruiken, een zeepje voor mijn lichaam en een vast blokje olie/serum om na het douchen mijn gezicht in te smeren en mijn handen te verwennen. Wat een heerlijkheid!

Aankomend weekend alles inpakken, alles controleren aan telefoonlijsten en andere leerlingdingen en dan gewoon gaan. Eens kijken of ik die 28 leerlingen van me in bedwang kan houden!

Survival tips of tips waar ik echt naar toe moet in Barcelona hoor ik graag! Ik ben er nog nooit geweest. Ik ga ook nog even Googlen of ik in de buurt kom van een wolwinkel!! Ik ben alleen nog enorm aan het twijfelen of ik wel of niet een haakwerkje meeneem....

xx
Barbara

~~~~~~

I think I can make myself understandable in Spain with a few Spanish words...
In a few days I will be flying off to Barcelona with 92 students and 9 teachers.

O boy I am excited! And a bit terrfied.

I stepped back for a bit yesterday as it seemed as I was only making preparations for my students and was completely forgetting my own lists on what to pack.. 

It's not long, and hubby will be taking care of the kids and as long I have the few basics for teen-problem-fixing in my backpack and my own passport I will be fine right?

I did prepare myself a bit. I am new to the rules of taking along fluids so I thought it would be wise to buy a few soaps at Lush for my hair, body and face. I have already been using them and I like them!

I have chosen a shampoo bar and a face bar for washing up and a solid oil bar as a moisturizer. Smells heavenly.

This weekend will be about packing and arranging the last few things. I am keeping my fingers crossed that my 28 adorable teens will be as cute as a button and as meek as sheeps on the trip (but you know, they're teenagers, they will do something naughty once).

Have you been to Barcelona? Are there places I must go and see? I have a chockfull program but I will have 2 hours on the last day. I will hopefully find a yarn store! 

xx
Barbara

13 opmerkingen:

  1. Muy bien, gracias! Heel veel verder kom ik ook niet meer helaas ;)
    Heeeeel veel plezier in Barca! Enjoy ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier!! Kom ook niet veel verder dan jullie. Barcelona leuk,!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat vast een drukke week worden! Maar wel heel leuk, veel plezier! Goeie tips heb ik niet. Ik ben 1x in Barcelona geweest, maar heb gewoon de reisboekjes gevolgd. En dat was genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je naar de Sacrada Familia gaat dan eerst de tentoonstelling met uitleg bekijken dan snappen ze wat Gaudi bewogen heeft het te bouwen zoals het is. Verder veel plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar gaan we heen! Het is geloof ik een groepsrondleiding met gids dus ik denk dat het goed komt. Zoniet,dan houd ik je tip in mijn achterhoofd. Dank je wel!

      Verwijderen
  5. Oei spannend wel maar vast ook erg leuk...Ik ben er ook maar 1 x geweest en heb toen van alles gezien maar de fonteinen bij avond heb ik onthouden, prachtige rondrit.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O dat ga ik onthouden! Er is nog een avond als chill avond ingericht dus ik zou het kunnen opperen om daar eens te kijken!

      Verwijderen
  6. Have a wonderful time. Naughty students and all. I have never been outside the U S. Good luck on the yarn store. I found these two stores online. :IFIL and All you knit is love. You can get directions and addresses. I just typed in "yarn store, Barcelona" Good luck and have lots of fun.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Roseanne, I will post pictures after I've been there and I will be stern considering the students :)

      Verwijderen
  7. Barcelona is prachtig! Heel veel plezier! En dat haakwerkje zou ik wel meenemen hoor, lekker rustgevend tussen alle drukte door. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx