vrijdag 19 augustus 2016

I Did It All For The Knooking!


Soms kom je iets tegen dat je jaren geleden een keer hebt gekocht in een vlaag van verstandsverbijstering :) Een "Knooking" naald was zoiets. Ik was aan het strubbelen met sokken opzetten en ik was van plan om het maar weer op te geven omdat ik zo langzaam ben met sokken (en mijn tennisarm vindt het niet leuk). Tot ik de knook naald zag en dacht: "Hee hebben ze die ook niet in 2 mm?

En ja hoor! Ik moest even wachten omdat hij helemaal vanuit Duitsland moest komen en ik probeerde het direct.
Het is geen haken, geen Tunisch haken (ook al lijkt het er op) maar echt breien met een haaknaald. Alleen na een paar dagen had ik het alweer gezien. Het was een tikkeltje te klein allemaal op 2 mm dus nu heb ik mijn sokken overgezet op sokkennaalden (wat boven verwachting eigenlijk heel goed gaat)....  Ik heb een tikkeltje concentratiespanne van een zeegarnaal haha!

Maar ik ga het zeker nog een keer proberen en dan kies ik een heen-en-weer project met dikker garen. Dat zal wel iets leuks worden!


Hier vind je een basis filmpje over knooking. Lijkt het je wat? Het is eigenlijk al hakend eerst opzetten en dan gaan breien!

Fijn weekend!

~~~~

I hide things sometimes. I hide stash (who isn't haha!), and if I come across something awesome crafty I just have to have it. And  most of the times it hibernates somewhere in between my craft stuff. This is one of those things. Bought it, and put it in my needle stash.

I was frustrated with not getting along with knitting my socks (as usual).
I found a knooking needle, but I didn't have a 2mm hook. I ordered it all the way from Germany and it came to our house quite fast. And I started. It's weird. It's not crochet, it's not Tunisian crochet (really it's not) it's really knitting!
But I got frustrated again unfortunately so now I've put them on dpns.

I will try it again with a new project but with a knitting back and forth type of project and with thicker yarn. I think it can be fun, but right now not with socks.

Curious? Here is a quick video on how to knit with a knooking needle!


Have a great weekend!



xxxxxxx
Barbara

5 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dan een zeegarnaal een korte concetratieboog heeft. Grappig dat jij jezelf met dat kleine, beweeglijke beestje vergelijkt. Ik moet bekennen dat ik mijn aandacht bij sommige haakprojecten ook verlies.
    Knooking: ik heb erover gelezen en een filmpje gezien. Het leek me iets voor twijfelaars. Mensen die geen keus kunnen maken tussen breien en haken.
    Goed dat jij het nog een keer gaat proberen op een andere manier. De aanhouder wint.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi ... wat een leuk bericht. Vooral de woordspelingen en vergelijkingen deden mijn lachspieren deugd. Heb dat ook hoor zo van die momenten dat ik mij niet meer kan concentreren en dan zo erg dat ik het voor die dag voor bekeken houdt. Knooking ken ik van lezen maar heb het zelf nog nooit geprobeerd!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit gebruikt... klinkt wel interessant!
    Het is altijd leuk om eens even iets anders te leren/proberen.
    Experimenteer maar fijn, zodra je je concentratie terugvindt :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yo también descubrí esa técnica hace poco,y aunque todavía no lo he intentado,compré la aguja y lo haré,me encantará ver que decides hacer con ella!!
    Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kwam het in Duitsland in een wolwinkel tegen, maar ik heb het nooit aangeschaft of geprobeerd. Succes met je sokken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx