dinsdag 10 april 2012

Easter Break

Afgelopen weekend was het Pasen, maar vooral de verjaardag van de kleine man! Veel voorbereidingen (zie vorige post) maar ook een beetje relaxen :)
We had Easter Break last week. Lots of preparations for Little Man's birthday, but also some time to relax.



Allereerst: VIER jaar oud is de kleine man. Nou ja morgen officieel. De dag dat mama's zo'n emotioneel snikje mogen doen. Morgen mag hij lekker op school trakteren. Ik heb maar liefst 42 muffins gebakken gisteren, dus met 36 kinderen in de klas en 1 juf moet het goed gaan. Ik heb deze muffins al eerder gebakken en ze zijn heerlijk. En gezond! Niet helemaal volgens het recept want mijn versie is alleen ei-vrij.
Hier staat het recept op de blog van Cookie Cottage. Ik gebruik gewoon tarwebloem en geitenmelk. Echt heerlijk smeuiig. De taart op de foto is een chocolade taart met choco creme au beurre. Hmmmmmmmmm. Helaas komt het recept uit een boekje, dus geen linkje voor de chocoholics.
Pie! Birthday! Little Man has unofficiallly become four years old. Tomorrow he will really really be four, but the Big Birthday Party was last Saturday. Tomorrow he will be a big boy and will go to school full time!


Onze baas kan ook al heel goed foto's maken, de digitale fotografie is ideaal voor kleine mensen! Gewoon lukraak schieten en je krijgt de leukste foto's door het lagere perspectief van die kleine mensen. Hij genoot!
Using a camera is not only for adults, it's for kids! Little Man shot some nice pictures of mom and dad, granddads and grandmoms from a very peculiar perspective :)


Vier jaar is ook de magische leeftijd dat er een gigantische wereld opengaat in de speelgoedwinkel. Tijd voor Lego! De kleine man heeft met mijn lief het hele weekend gespeeld met de Lego. En helpen? Dat was niet nodig. Aan de hand van het boekje deed de kleine man 99% helemaal zelf. Goede stimulatie van het ruimtelijk inzicht noemen ze dat.
Four years old means Lego time! The men in the house got themselves busy with tiny cars and played with it the whole weekend. Little Man showed that he can concentrate for quite some time on a task such as following instructions and assembling tiny Lego blocks.


Afgelopen zondag was het eerste paasdag en dit recept was al eeuwen naar me aan het lonken op mijn telefoon. Ik had hem ooit opgeslagen, en nu was het moment. Het recept klopt mijns inziens niet, maar met een beetje snel mengen en hopen dat het goed kwam is het toch gelukt. Het is een heel zacht brood, maar wel snel opeten!
Sunday I baked this bread, the recipe is written in a weird way (and in Dutch) so I will not bother all you non-Dutchies with my comments. The bread was lovely, yummy, a sort of brioche like.


Ook wat breiwerk kunnen verrichten. Deze sokken gaan me achtervolgen tot de dag dat ik niet meer handwerk denk ik zo (zou die dag ooit komen? hoop van niet!). Ik ben nu al drie maanden bezig....... Ik hoop echt dat het volgende paar een stuk sneller zal gaan!
I also got some knitting time. These socks of doom will haunt me forever and ever I think. This is the second sock of the pair and up till now I am working on them for three freaking months...


Tweede paasdag was een regenachtige dag dus perfect voor de kleine meneer en de kleine dame om zich te vermaken met het cadeautje dat ik en natuurlijk mijn lief geregeld/gemaakt hebben. Hij vindt hem prachtig. Ik hoop dat ze er veel plezier aan zullen hebben op de nog komende regenachtige dagen.
This monday was a rainy day. So indoor play time with the new tent I made for Little Man's birthday. He loves it! I do hope it'll give the kids lots of pleasure for all the rainy days to come.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx