donderdag 3 april 2014

16 going on 17


I have this class with 22 boys and 2 girls. An almost all-boy group.

Most of my colleagues do not like this kind of groups. Too much testosterone flying around the classroom..
But I have a soft spot for these groups. I would rather have an all-boy group than an all-girl group!
They are noisy, rude, in-your-face and macho behaviour is oozing out of them.
I have a soft spot for these guys, because somewhere inside of them is still a boy, not yet a man. But they are still very basic and honest in their opinions and ideas. And that's what I love about them. They can be the biggest macho in the group, but if you talk to them face to face they are so so honest.
Big boys, I like them, not yet an adult, but really trying hard to act like one (but fail).
When they come to my class I let them let off steam, pick their position in the class hierarchy in whichever way they want and after that I start my class and carry them along through today's lessons.
For some kind of reason I am more a boys-teacher than a girls-teacher in this age group! I really haven't got a clue why it is that way.
For now I have a lovely group to have motherly feelings to and to tell stories about to my Hubby which shakes his head upon hearing my ramblings and says I am a Mother Goose.

Ik heb een klas met 22 jongens en 2 meisjes. Een bijna complete jongensklas.

Heerlijk vind ik ze. Mijn collega's zijn vaak niet zo gecharmeerd van zo'n klas...
Ook al zijn ze brutaal, ongenuanceerd, veels te macho en zo enorm een haantje aan het uithangen... Ik heb een zwakke plek voor ze.
Want ergens daar binnen zit nog een klein jongetje, nog niet helemaal volwassen, maar wel met goede ideeen voor de toekomst. Een soort van rijpend zaadje dat in een groep het hardst wil roepen,  maar dat 1 op 1 met de juf een heel serieus gesprek kan hebben.
Ik houd wel van die puberjongens, ze voelen zich al heel wat, maar ze moeten nog even, even wat volwassener worden!
Ik laat ze hun stoom afblazen en ze even hun groepspositie bepalen (dat gepaard gaat met opmerkingen over en weer en een hoop geschreeuw en geblaat) en daarna begin ik. En dan neem ik ze mee in de les.
Om een of andere reden kan ik met die jongens veel beter opschieten dan (vaak) met de meisjes. Ik weet niet hoe dat komt.
Maar voor nu geniet ik er weer van dat ik een halfjaartje een jongensklas onder mijn hoede heb en dat ik mag verkondigen hoe lief ik ze vind :) tot verzuchtingen van mijn Grote Vent die me dan weer een moederkloek noemt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx