vrijdag 17 februari 2017

Miskoop? // Waste of Money?



De beauty rechts verscheen vorige week in mijn leven. Na wat gekwijl op Etsy besloot ik het er op te wagen om deze combinatie van een Boye haaknaald met een handgemaakt handvat toch te kopen van Maine Fiber Tools (alleen is dit een Bates combinatie). Samen met een 4 mm. 

Vorige week na een lange reis vanuit de US via Hawaii kwam hij aan bij mijn postkantoor (lang verhaal, hij was bijna teruggestuurd). En ik ben hem gaan testen...

Maar ik weet het nog niet.... Samen met uren nakijken en andere zaken zoals de computer en stress waar ik kleine bewegingen maak of gespannen ben is mijn tennisarm een beetje aan het opspelen. 

Gisteren was ik heel even bezig met mijn shawl haken waar ik een Furls haaknaald (links op de foto) voor gebruik en ik was verbaasd over hoe veel soepeler dit aanvoelde. 
Nu weet ik dat met katoen werken voor mij een trigger kan zijn voor mijn tennisarm maar het ging aardig zo met eerst mijn standaard Tulip Etimo naald en nu de nieuwe Maine Fiber Tools haaknaald...


Even over nadenken of dit de juiste aankoop is geweest. Het is zo gek he, dat er zo veel verschillende soorten haaknaalden zijn en zo veel verschillende merken en iedere heeft zo zijn eigen fans. Ik ga even rusten, alleen de Tulip en mijn Furls gebruiken en dan kijk ik weer verder met deze prachthaaknaald. Want wat is hij mooi!!!


Wat is jouw favoriet qua haaknaalden? Merk je ook echt verschil in werken met verschillende naalden? Ik hoor het graag!


~~~~~~~~~~


Check out the beauty on the right! It was delivered to me last week and I was eager to try this gorgeous crochet hook with a Boye hook and a handturned handle from Maine Fiber Tools (link goes to a Susan Bates combo) together with a 4 mm.

Last week the parcel arrived after a bit tour from the US with a stop in Hawaii and delivered to my post office. And I started testing, hopeful.

But I'm not completely convinced yet of its comfortability. I am having a bit of a recurrence of my tennis elbow but I have been extremely busy with grading (holding a pen for hours), drawing, using the computer and crocheting with cotton (although it's one block per day). I am in doubt. And I feel sorry for the maker.

I am going to give my arm a bit of rest and have another go. Right now I am grabbing my trustworthy Tulip Etimo and my Furls needle (left on the pic) for both  mood blanket and shawl WIP.

And just have a glance at this gorgeous piece of handwork. Maybe we will be friends, maybe not....

So, what is your favorite crochet brand? And why? I know there is a lot of discussion going on about both Boye and Bates supporters and I would love to hear your opinion!






xxxxxx


Barbara

Follow me

7 opmerkingen:

  1. Wat vervelend voor je dat jouw tennisarm weer opspeelt. Juist dan merk je of je een fijne haaknaald hebt. Bij de ene haaknaald doe je meer een beroep (aanslag) op bepaalde spieren en gewrichten dan met een andere haaknaald. Sommige mensen hebben minder last als zij een bovengreep gebruiken (dus alsof je een mes vasthoudt). Bij anderen werkt juist de pengreep. Helaas is niet iedere mooie haaknaald ook een fijne haaknaald voor jou persoonlijk.
    Ik hoop dat het goed komt tussen jou en deze prachtige haaknaald.

    Groetjes en beterschap voor jouw arm, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou het meest van de gewone ouderwetse dunne metalen haaknaalden en heb ook een paar bamboe-exemplaren met een platte greep die ik ook graag gebruik. Ik heb er ook een paar ergonomische maar die vind ik niet aangenaam. Mij lijkt die nieuwe van je ook niet zo handig wegens te dik. Maar inderdaad wel erg mooi ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me aan bij de vorige commentaar, ik ben het gewend om te werken met de doodgewone, dunne, metalen haaknaalden en dat gaat prima. Maar ik zit dan ook geen uuuuuuuuurenlang te haken, dan een half uurtje, dan eens 3 kwartier, maar nooit té lang. Ik denk dat je dan sowieso met élke haaknaald problemen krijgt.
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel erg blij met de Addi Swing. Ik spaar ze en gebruik eigenlijk de clovers nauwelijks meer. Alleen voor kleinere, strakkere amigurumi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb mijn ganse (haak) leven, nu toch zo'n 47 jaar, gehaakt met de gewone ouderwetse metalen naalden en ben verleden jaar overgeschakeld naar clovers. Wat een verschil, ik zou ze niet meer kunnen missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook eerst de ouderwetse metalen haaknaalden van mijn moeder. Maar na mijn rugoperatie en met mijn spierziekte heb ik soms heel veel last van stramme handen/vingers en spierpijnen hetgeen mij geregeld parten speelt. Gebruik nu al 3 jaar (ongeveer) de haaknaalden van Clover Amour en ben daar enorm tevreden over. Maar denk dat het voor iedereen verschillend is en het eveneens te maken heeft met de houding, manier van haken en hoeveel je haakt. Maar ik zou deze haakpennen niet meer kunnen missen. Trouwens die haaknaald rechts vind ik super mooi ook al moest je ze niet gebruiken, het is een echt pronkstuk!

    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij ziet er inderdaad heel mooi uit, maar er lekker mee haken is ook wel een must.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx